رای دیوان عدالت اداری؛ اجحاف در حق «مخابرات» است

امروز (دوشنبه) روز عجیبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. درحالیکه حسن روحانی رییس جمهوری در عمارت کلاه فرنگی و در جمع مدیران، معاونان و وزیر ارتباطات در مورد فیلترینگ و پیامرسان های بومی صحبت می کرد، سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مرکز مخابراتی شهید اسدی در نشست خبری حاضر شده بود.
صدری در این نشست درآمد شرکت مخابرات ایران را تا پایان سال جاری ۶۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت که پارسال درآمد این شرکت ۵۷۰۰ میلیارد تومان بوده که یعنی اگر پیش بینی ها درست باشد شرکت مخابرات ایران با وجود افزایش نرخ دلار، ۱۰ درصد افزایش درآمد داشته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین رای دیوان عالی عدالت اداری در مورد حذف آبونمان از قبوض مشترکان این شرکت را باعث کاهش سالانه ۷۰۰ میلیارد تومانی درآمد این شرکت دانست و اظهار کرد: در زمینه این حکم در حق مخابرات اجحاف شده است و این رای برای ابطال مصوبه سازمان تنظیم مقررات بوده که مخابرات مجبور به اجرای آن شده است و از این جهت ما نمی توانیم در مخابرات توسعه انجام دهیم و به همین دلیل در تلاش برای بازگرداندن این حکم هستیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹۸ درصد مشترکان مخابرات قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می کنند افزود: اما با این وجود ما طبق وظایفی که از قبل داشته ایم ۱۵ میلیون قبض تلفن ثابت در هر دوره صادر می کنیم که به دنبال این هستیم که این قبوض به طور کامل حذف شود و مردم تنها از روش غیرحضوری نسبت به صورتحساب خود متعلق شده و آن را پرداخت کنند.
صدری تعداد مشترکان شرکت مخابرات ایران را بیش از ۳۰ میلیون اعلام کرد و ادامه داد: درآمد عملکردی مخابرات ۸ درصد و درآمد عملیاتی این شرکت ۶ درصد رشد داشته است و شاهد رشد ۸ درصدی کل هزینه و ۴ درصدی هزینه عملیاتی مخابرات در یک سال بودیم و سود عملیاتی این شرکت ۴۸ درصد و سود خالص آن ۱۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین با بیان اینکه تعداد خطوط تلفن ثابت بلااستفاده به ۱.۳ میلیون خط رسیده است، گفت: یک میلیون خط تلفن ثابت که طی ۴ سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود، تخلیه شد.
وی توضیح داد: هزینه نگهداری و آبونمان خطوط تلفن ثابت سالانه رقم بالایی است که خطوط تلفن بدون کارکرد باعث ضرر و زیان مخابرات می شود و برای این شبکه، هزینه به همراه دارد بنابراین هزینه حق اتصال و قیمت هر خط تلفنی که سلب امتیاز شده است با بدهی خط از محل آبونمان تهاتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *