کاهش سطح پوشش برفی در کشور / برف هنوز در ۲۵ استان وجود دارد

درحالیکه بر اساس تحلیل های سازمان فضایی ایران، بیش از ۱۹۲ هزار کیلومتر مربع از سطح ایران در روز سی ام دیماه زیر پوشش برف قرار داشته است، اما مقایسه ها حاکیست که نسبت به نیمه دی ماه سطح برفی کشور چیزی حدود ۸هزار کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است.

به گزارش «ارتباطات»، بررسی های سازمان فضایی ایران حاکی از آن است که در تاریخ ۳۰ دی ماه امسال، ۲۵ استان کشور تحت تاثیر بارش برف قرار گرفته که براساس محاسبات انجام شده بر روی عکس های ماهواره ای، مساحت محدوده پوشیده شده از برف برای این استان ها حدود ۱۹۲۸۱۱ کیلومتر مربع تخمین زده می شود.
اگرچه پوشش ابر بر فراز مناطق پوشیده شده از برف، مانع تشخیص دقیق سطوح برفی می‌شود اما رصد صورت گرفته با تصاویر ماهواره های سنجش از دور نشان می دهد که حداکثر بارش برف نیز در استان های آذربایجان شرقی و غربی با مساحتی به ترتیب حدود ۳۰۲۷۰ و ۲۱۷۳۳ کیلومترمربع برآورد شده است و حداقل سطوح پوشیده شده از برف مربوط به استان کرمان با مساحتی حدود ۱۰ کیلومترمربع است.
با این حال مقایسه تصاویر بدست آمده از ماهواره های سنجشی حاکیست که سطح زیر پوشش برف پایان دی ماه نسبت به ۱۵ روز قبل از آن چیزی نزدیک به ۸ هزار کیلومتر مربع کمتر شده است چراکه تصاویر ماهواره های TERRA یا AQUA نشان می دهد که در تاریخ ۱۴ دی ماه چیزی حدود ۲۱۰ هزار کیلومتر مربع از کشور زیر پوشش برف قرار داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *