برق مصرفی تولید هر بیت کوین به اندازه مصرف ۲۸ خانه است

همایون حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با اعلام اینکه برق ارزان ایران سبب استقبال قابل توجه سرمایه گذاران در تولید رمز ارز دیجیتالی بیت کوین به کشور شده است، گفت: طبق شنیده‌های ما این گروه دستگاه‌های دسته دوم و انرژی بر را به کشور وارد می‌کنند که این موضوع برای صنعت برق مشکل ساز می شود، چرا که برای تولید هر یک بیت کوین، ۷۲ مگاوات ساعت برق مصرف می‌شود که این رقم، به اندازه مصرف ۲۸ مشترک برق است.

این مقام مسوول میزان مصرف برق در ادامه روند تولید کنونی این ارزرمزها را ۲۰۰۰ مگاوات پیش بینی کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی که احداث ظرفیت جدید و سرمایه گذاری در صنعت برق دشوار است، باید در خصوص فعالیت بیت کوین در ایران برنامه ریزی شود. طبق پیگیری‌های انجام شده، وزارت نیرو پیشنهاد داده است که قیمت برق مصرفی این بخش، به قیمت برق صادراتی محاسبه شود که امروز در هیات دولت تعیین تکلیف خواهد شد.

حائری تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که با محدودیت موجود در صنعت برق و قیمت ارزان این کالا و فشاری که بر مردم است، گروهی از این برق ارزان سوء استفاده کنند.

وی اشاره به افزایش ۷ درصدی هزینه های تولید برق، هزینه هر کیلوات ساعت برق در زمان اوج مصرف را ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: وزارت نیرو تنها ۶۰ تا ۷۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت، از مشترکان دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *