بزرگترین جهاد اقتصادی، تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی است / در شرایط تحریم مدیران باید ساده‌زیستی را از خودشان آغاز کنند

وزیر ارتباطات که به عنوان وزیر معین استان البرز به این استان سفر کرده است با بیان اینکه یکجانبه گرایی استکبار جهانی باعث شد، مشکلاتی برای فروش نفت ایران به وجود بیاید، گفت: تلاش آنها به صفر رساندن نفت ایران بود هر چند در مقابل جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده بود که امکان به صفر رساندن نفت ایران وجود ندارد. با این حال بر اثر فشار آنها و مقاومت ما یک رقمی برای فروش نفت حاصل شده است اما فروش نفت ایران را با مشکلاتی هم مواجه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه هدف جلسات اقتصاد مقاومتی همین است که آسیب‌های ناشی از فشارهای بین المللی به اقتصاد کشور را کاهش دهیم گفت: بعد از نفت، اقتصاد مولفه های درآمدی دیگری هم دارد که مهمترین آن مالیات است. مالیات می تواند جایگزینی برای کاهش درآمدهای نفتی باشد.
وزیر جوان کابینه ادامه داد: مالیات عمدتاً از بخش خصوصی تامین می شود. در این شرایط باید اقداماتی مدنظر قرار گیرد که مهمترین آن رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی است. در شرایط کنونی بزرگترین جهادی که می توان در حوزه اقتصادی کرد کمک به تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
آذری جهرمی تصریح کرد: برای رفع موانع بخش خصوصی چند ضرورت وجود دارد نخستین آن هم افزایی و همدلی است. باید از ظرفیت‌های موجود برای کمک به رفع موانع استفاده کرد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: متاسفانه الگویی که در جامعه در حال حاضر درباره برخی مدیران شکل گرفته مناسب نیست که بخشی از آن را ضد انقلاب تبلیغ می کند، یک عدد هم بر اساس منافع حزبی آن را مطرح می کنند و البته یک عده از مدیران ما هم اشتباهاتی داشته و دارند که نیاز به اصلاح دارد.
آذری جهرمی تاکید کرد: باید این الگو را تغییر دهیم و باید نشان دهیم که مسوولان کنار مردم هستند و مردم احساس کنند که فرقی میان آنها با مدیران دولتی وجود ندارد و در شرایط تحریم مدیران باید ساده‌زیستی را از خودشان آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *