شرکت ملی پست قادر به پرداخت رفاهیات خردادماه کارکنان نشد / علت: عدم تامین اعتبار

علیرضا زرگوش عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه پرداخت حقوق و مزایای مستمر براساس احکام صادر شده، جزء الزمات هر دستگاه اجرایی است، در خصوص پرداخت رفاهیات و سایر موارد مشابه گفت: رفاهیات به عنوان پرداختی های غیرمستمر تابع تحقق درآمد، تامین اعتبار و نقدینگی شرکت است که به دلیل محقق نشدن درآمد پیش بینی شده و تامین نشدن نقدینگی، شرکت قادر به پرداخت این رفاهیات در خرداد ماه، نه تنها به کارکنان قراردادی بلکه کارکنان رسمی و پیمانی نشد.
وی افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف و همت همکاران در سطح شبکه و افزایش درآمد شرکت، طی ماه های آتی شاهد پرداخت رفاهیات باشیم.
زرگوش همچنین در مورد احکام جدید کارکنان قراردادی، اظهار کرد: احکام جدید به گونه ای تنظیم، صادر و ابلاغ شده است که علاوه بر افزایش سال ۹۸، بند مقطع تحصیلی (به عنوان یک بند جدید) در احکام آنها اعمال شده است.
وی حق مقطع تحصیلی کارکنان قراردادی برای همکاران دیپلم را ۱۰درصد حداقل دستمزد ابلاغی (۱۵ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۲۰ ریال)، فوق دییلم ۲۰ درصد، کارشناسی ۳۰ درصد، کارشناسی ارشد ۴۰ درصد و دکترا ۶۰ درصد عنوان کرد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت شرکت ملی پست ادامه داد: محاسبه حقوق کارکنان قراردادی براساس حداقل دستمرد به اضافه تعیین مبلغ ۶۰۰ هزار ریال به ازای هر سال خدمت فرد تا سی سال و همچنین یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال حق خواروبار، یک میلیون ریال مسکن و ۱۰ درصد حداقل حقوق یعنی یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ ریال به عنوان حق اولاد برای هر فرزند تعیین شده است.
زرگوش در خصوص پرداخت میان ماهی(سبد رفاهی)، با اشاره به اینکه این بند به حق مسوولیت تغییر یافته است، گفت: حق مسئولیت در حقوق خرداد ماه همچون ماه های قبل برای تمامی کارکنان اعمال و پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه تاریخ احکام جدید کارکنان قراردادی از اول امسال بوده است، تصریح کرد: مابه التفاوت دو ماه اول سال در حقوق اریهبشت به صورت علی الحساب و مابه التفاوت خرداد در حقوق همین ماه پرداخت شد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست در پاسخ به پرسش افزایش حقوق کارکنان رسمی و پیمانی نیز اظهار داشت: احکام کارگزینی این گروه از همکاران براساس افزایش حقوق سال ۹۸ که از سوی هیئت دولت به تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی ابلاغ شد، صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *