رگولاتوری جلوی قطع پیامک های همراه اول را گرفت

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه، بر اساس مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هر عملیاتی در شبکه اپراتورها که نیازمند down time باشد باید با هماهنگی رگولاتوری و اطلاع رسانی کافی به مشترکین از حداقل ۴۸ ساعت قبل انجام شود، گفت: عملیات down time صرفا باید در ساعات کم ترافیک (۲ تا ۶ صبح) انجام شود. در حالیکه زمانبندی عملیات همراه اول بین ساعت ۸ شب پنجشنبه ۶ تیر تا نه صبح جمعه ۷ تیر اعلام شده است که به دلیل عدم هماهنگی با رگولاتوری و عدم اطلاع رسانی مناسب و زمانبندی نامتعارف، این عملیات با الزام رگولاتوری متوقف می شود.
وی با اشاره به اینکه ضرورت عملیات در شبکه اپراتورها را درک می کند، درباره زمان اجرای مجدد این عملیات افزود: این قبیل اقدامات باید با کمترین اثر در سرویس مشترکین انجام شود بنابراین این عملیات پس از هماهنگی با رگولاتوری و اطلاع رسانی مناسب به مشترکین، در زمان مناسب دیگری انجام می شود.

بنابه این گزارش، همراه اول روز چهارشنبه اعلام کرده بود که قصد دارد تمام سیستم‌های ارسال و دریافت پیام کوتاه خود را از ساعت ۸ پنج‌شنبه ۶ تیرماه تا ساعت ۹ صبح روز جمعه ۷ تیرماه به علت انجام عملیات فنی قطع کند.

پس از این اعلام، کاربران فضای مجازی و صاحبان کسب و کار به این مساله اشاره کردند که سرویس آنلاین otp (رمز یکبار مصرف) را از طریق پیامک ارسال می‌کنند. این زمان در دسترس نبودن سایت (Downtime) برای کسب و کارهایی مانند سرویس‌های ویدیویی مشکل ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *