فرانسه نیروی نظامی فضایی تشکیل می دهد

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که مجوز ایجاد فرماندهی نظامی فضایی در نیروی هوایی فرانسه را به منظور بهبود قابلیت‌های دفاعی کشورش صادر کرده است.

امانوئل ماکرون این خبر را یک روز پیش از جشن‌های روز ملی فرانسه، مشهور به جشن‌های روز باستیل اعلام کرده است. این جشن‌ها به منظور گرامی‌داشت فتح زندان مخوف پاریس در قلعه باستیل که مظهر قدرت مطلق لویی شانزدهم بود برگزار می‌شود. فتح باستیل آغاز جنبشی به شمار می‌رود که به انقلاب کبیر فرانسه انجامید.

ماکرون خطاب به نظامیان فرانسوی گفت که تشکیل نیروی نظامی فضایی باعث تقویت قابلیت دفاع از ماهواره‌های فرانسه خواهد شد. او افزود که باید هزینه تحقق این امر بررسی شود.

او گفت که برای تقویت توانایی‌های فضایی فرانسه تا سپتامبر آینده نیروی نظامی فضایی در نیروی هوایی فرانسه ایجاد می‌شود و نام این مجموعه نیروی هوا-فضای فرانسه خواهد بود.

فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه سال گذشته گفته بود که این وظیفه به او محول شده، تا با نظر به افزایش تهدیدات از سوی قدرت‌های دیگر در میانه نظامی‌گری فضایی، حوزه نفوذ فضایی فرانسه را حفظ کند.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، بودجه‌ای که فرانسه برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ به منظور سرمایه‌گذاری و نوسازی ماهواره‌های فرانسوی پیش‌بینی کرده بالغ بر ۳.۶ میلیارد یورو است.

نزدیک به یک سال پیش ایالات متحده آمریکا از آغاز به کار رسمی نیروی نظامی فضایی خبر داده بود. کاخ سفید نیز اعلام کرد که نیروی فضایی آمریکا را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح این کشور تا سال ۲۰۲۰ ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *