جزییات اختصاص ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مشترکان

آذری جهرمی وزیر ارتباطات درحالیکه بیش از یک هفته از جدی شدن توصیه های پزشکی مبنی بر خارج نشدن از خانه ها می گذرد، در توییتی از عرضه اینترنت رایگان خبر داد.
وی که این توییت را در شب میلاد امام علی علیه السلام منتشر کرد، در مطلبی با عنوان اینترنت رایگان عرضه کنید، نوشت: این درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته اید. امروز از ارایه کنندگان اینترنت ثابت درخواست کردیم که از فردا تا پایان سالجاری، برای همه کاربران خود به صورت رایگان یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی فعال کنند.
وزیر ارتباطات در پایان با انتشار هشتک کرونا، اضافه کرد: تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر.

در همین حال حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بیان جزییات بسته های رایگان اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی به ایرنا گفت: از آن جایی که به دلیل شیوع کرونا از مردم خواسته شده در خانه‌های‌شان بمانند، تقاضای زیادی از سوی کاربران اینترنت به وزارت ارتباطات رسید تا برای انجام امور دورکاری، سرگرمی و کنترل وضعیت در این شرایط ظرفیت رایگانی به آن‌ها اختصاص پیدا کند. اما از آن جایی که تمرکز روی خانه ماندن افراد است، این موضوع را با اپراتورهای ثابت در میان گذاشتیم و آن‌ها نیز موافقت کردند که ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان تا پایان سال را به مردم اختصاص بدهند تا دراین ایام از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بسته های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت ثابت از دوشنبه فعال می شود، افزود: بسیاری از کاربران تقاضای اینترنت رایگان موبایل را داشتند اما از آن جایی که در اپراتورها ظرفیت نزدیک اشباع است، اکنون این اقدام امکان پذیر نیست.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بحث اصلی این روزها مربوط به داخل خانه ماندن مردم است، اظهار کرد: چون در این شرایط بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می شود، سعی کردیم ظرفیت اینترنت رایگان را از این طریق برای شان فعال کنیم.
فلاح در مورد احتمال اختصاص بسته های رایگان اینترنت به مشترک اینترنت همراه تصریح کرد: ترافیک اپراتورهای موبایل بسیار بالاست و به همین دلیل امکان انجام این کار وجود ندارد. در حال صحبت با اپراتورها هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ داد به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *