فیلترینگ مصداق ناتوانی در مواجه با فناوریست

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات که چندی پیش در مناظره با روح اله مومن نسب یکی از کارشناسان موافق فیلترینگ شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام شرکت کرد.
معاون وزیر ارتباطات در این مناظره، اعمال فیلترینگ مصداق ناتوانی در مواجه با تکنولوژی و فناوری دانست و گفت: تعداد زیادی از افراد کسب و کارشان و محل کسب روزی خود را بر روی این پلتفرم ها پیاده سازی کرده اند و با فیلتر کردن این شبکه های اجتماعی آسیب جدی به این کاربران وارد می شود.
وی افزود: اگر بخواهیم مدام با سیاه نمایی و برجسته کردن آسیب های شبکه های اجتماعی سعی در القاء یک طرز تفکر داشته باشیم راه به خطا رفته ایم چون کاربران متوجه منافع آن هستند و باید بپذیریم که شبکه های اجتماعی مطلقا سیاه و سفید نیستند بلکه خاکستری هستند.
ناظمی راه جایگزین فیلترینگ را تولید محتوای مناسب در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: باید با تولید محتوای بومی، فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی را در فضای مجازی تقویت کنیم.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه ما می خواهیم که فضای مجازی ایمنی را در کشور داشته باشیم اما راه حل ها برای رسیدن به این مدینه فاضله متفاوت است، تصریح کرد: فضای مجازی تهدید نیست و طبق آمار بیشترین استفاده کاربران ایرانی از اپلیکیشن های خدماتی است و اینها جنبه های مثبت این حوزه است .
وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم حدود ۴۰۰ اپلیکیشن در کشور وجود داشت که امروز تعداد آنها به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی رسیده است، افزود: سال پیش اپلیکشن وییز و گوگل مپ بیشترین سهم بازار را در حوزه نقشه داشت اما خوشحالیم که اعلام کنیم، امروز اپلکیشن های بومی نقشه‌خوان حدود ۵۰ درصد سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *