عوارض فیلترشکن ها قبلا اعلام شده بود / شورای عالی فضای مجازی باید ورود کند

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه برگزاری جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت، در خصوص برنامه دولت برای آسیب‌زا بودن دسترسی عمومی به فیلترشکن ها، گفت: روال دستور فیلتر در مجموعه دولت نبوده تا ما فکری بکنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.
وی افزود: اثرات این موضوع هم از قبل تدوین شده بود، یعنی جامعه در رابطه با آن صحبت کرده بود که اگر این تصمیم گرفته شود چه آثار و عوارضی دارد، معضلاتی که می گویید وجود دارد و به نظر من الان زمانی است که شورای عالی فضای مجازی به عنوان مسوول این مسایل که بناست برنامه ریزی و سیاست گذاری برای کشور کند، این سیاست ها را یکبار مرور کند. البته اطلاع دارم که این مساله الان در این شورا در حال بررسی است.
آذری جهرمی موضوع فیلترینگ را نیازمند آن دانست که شورای عالی فضای مجازی در مورد آن به یک جمع بندی استراتژیک نظری رسیده باشد، تصریح کرد: امروز می بینیم که ائمه جمعه و فعالان اجتماعی از تمام گروه ها به این رویکردی که ما در برابر فضای مجازی داریم نقادی می کنند. برخی وقت ها نقادی آنها به ما بر می گردد و برخی مواقع به دیگران اما در مجموع همه اطلاعات شان بر این است که سیستم فعلی کارا نیست و باید تجدید نظر کنیم.
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در این راستا باید بیشتر به اقدامات ایجابی و اقداماتی که نتایج آن ملموس باشد، بپردازیم و نه فقط صرف کاری انجام دادن، باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *