کشف زمین های کشت خشخاش در قلب ایران

امروز (سه شنبه) یک روز بعد از باخت سنگین ایران مقابل ژاپن و حذف از گردونه جام ملت های ۲۰۱۹، درحالیکه باران نسبتا شدیدی در تهران باریدن گرفته بود، نخستین همایش ملی فناوری فضایی در دانشگاه علم و صنعت در شرق تهران درحالی برگزار شد که اتفاق جالب آن حضور چهار وزیر سابق بود.
محمد سلیمانی و رضا تقی پور هر دو از وزرای سابق ارتباطات، علی شمخانی وزیر سابق دفاع، وزیر سابق ارتباطات و کامران دانشجو وزیر سابق علوم وزرایی بودند که در مراسم حضور داشتند.
انگار بعد از پرتاب ماهواره پیام و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناوری فضایی و بازدید مسوولان ارشد از آن، دیدها به صنعت فضایی کشور تغییر کرده و ذهنیت ها در مورد آن از یک صنعت تزیینی به یک صنعت کاربردی درحال تغییر کردن است.
به گزارش سایت وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر کنونی ارتباطات اما در این همایش در تشریح کشفیات اخیر فناوری فضایی از شناسایی ۷۰ هکتار از زمین های کشت خشخاش در قلب ایران خبر داد و گفت: هیچ‌کسی از کشت خشخاش در زمین های کشاورزی با این وسعت اطلاع نداشت و این تصاویر ماهواره‌ای بود که توانست به شناسایی آن کمک کند و این از اثرات فناوری فضایی است.
وی که بلافاصله بعد از این همایش راهی برج میلاد شد، در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی و نظام های پرداخت نیز به صنعت فضایی اشاره کرد و گفت: نخستین آزادسازی که انجام دادیم در حوزه فضایی بود که اطلاعات جمع آوری شده از ماهواره ها در طول ۴۰ سال گذشته که به دلایل امنیتی و حاکمیتی پنهان مانده بود را آزادسازی کردیم و امروز بیش از یکصد کسب و کار فضا پایه می توانند از آنها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *