پارسال جهش نرخ ارز همه را غافلگیر کرد / ایران، ارزان‌ترین نرخ اینترنت را در جهان دارد

به گزارش «ارتباطات»، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه بر اساس آماری که وجود دارد میانگین سرعت دسترسی اینترنت از طریق شبکه‌های تلفن همراه به حدود ۲۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است که این از میانگین جهانی نیز بالاتر است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون دسترسی به اینترنت پرسرعت داریم با این‌حال فناوری که در این حوزه استفاده می‌شود ADSL است و نهایت سرعتی که می‌تواند در اختیار مردم قرار دهد ۱۶ مگابیت بر ثانیه است. درحالیکه بر اساس اهداف تعیین‌شده برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: برای اینکه این هدف محقق شود باید به سمت استفاده از فناوری‌های جدید همچون VDSL و یا FTTX حرکت کنیم. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۶۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
فلاح با اشاره به سال گذشته که هیچکس انتظار جهش های نرخ ارز را نداشت و همه غافلگیر شدند، اظهار کرد: اما امسال می‌دانیم با چه فرایندی روبرو خواهیم بود.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم و خود بخش هم اذعان دارند، بازگشت سرمایه اپراتورها در بخش ارتباطات ثابت از ۵ تا ۷ سال به بالای ۱۲ افزایش پیداکرده که همین امر سبب شده است که مقداری جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات فیکس کاهش پیدا کند.
رییس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی ادامه داد: در مقیاس‌های جهانی، ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد و قیمت اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی هم در حوزه اینترنت ثابت و هم در حوزه اینترنت موبایل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *