چطور یک پوتین توانست زندگی آذری جهرمی را تغییر دهد؟

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از طرح «نوآفرین» که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی‌اش گفت: وقتی کلاس سوم دبیرستان را تمام کردم بسیار علاقه‌مند فعالیت‌های اجتماعی و ورزش بودم بنابراین تقریباً درس را کنار گذاشته بودم و طبیعتاً با افت کیفیت تحصیلی روبرو شده بودم. روزی به خانه رفتم که به دیوار خانه با پوتین آویزان شده‌ای برخوردم. از مادر پرسیدم که چیست و من را سراغ پدرم فرستاد. از پدرم این سؤال را پرسیدم که گفت من برای تو آینده‌نگری کردم و چون به سن سربازی رسیدی برایت پوتین خریدم.

وی ادامه داد: من در جواب پدرم گفتم که سربازی نمی‌روم چراکه می‌خواهم برم دانشگاه که پدرم گفت که با معدل یازده و نیم نمی‌شود دانشگاه رفت.

آذری جهرمی بابیان اینکه در همان تابستان دیواری از کتاب‌هایم درست کردم و روزی هجده ساعت به مطالعه دروس دوره پیش‌دانشگاهی پرداختم، اظهار کرد: درترم اول بچه درس‌خوان‌ها من را برای رفتن به کلاس‌های تقویتی همراهی نکردند اما درترم دوم پیش‌دانشگاهی که با معدل ۱۹.۷۲ قبول شدم همه آن‌ها به سراغم آمدند.

وزیر دولت تدبیر و امید به کسب رتبه ۳۲ در کنکور همان سال اشاره کرد و ادامه داد: علت موفقیت من نمایش آینده توسط پدرم بود که باعث تغییر مسیر زندگی‌ام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *