«پست» از اول شهریور دیگر پول نقد قبول نمی کند

بهزاد اقبالخواه عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: با ممنوعیت پرداخت وجه نقد در ازای دریافت خدمات پستی، پرداخت این هزینه ها و همچنین وضعیت درآمد پست شفاف تر خواهد شد.

وی افزود: براساس ابلاغیه ای که به تمامی دفاتر و باجه های پستی شهری در سراسر کشور اعلام شده است، از ابتدای شهریور ماه این دفاتر ملزم به دریافت هزینه خدمات پستی صرفا از طریق کارت بانکی در باجه های قبول هستند.

اقبال خواه با اشاره به تجهیز تمامی دفاتر و باجه های پستی شهری کشور به دستگاه کارتخوان ( pcpose)، اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح تحول دیجیتال در شبکه پستی کشور، نظام مندتر شدن درآمد پست و همچنین شفافیت هزینه خدمات دهی به مشتریان، از اهداف این دستورالعمل اجرایی است.

این عضو هیئت مدیره دیگر پیامدهای مثبت این اقدام را انتقال برخط مبالغ ارایه خدمات و جلوگیری از ایجاد تاخیر در وصول درآمد پست و شرکای تجاری عنوان کرد.

اقبال خواه به اصلاح شیوه نامه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریور ماه، همزمان با اجرای طرح ممنوعیت دریافت وجه نقد در باجه های قبول واحدهای پستی شهری، ارزیابی عملکرد این واحدها نیز در شاخص های مرتبط، متفاوت خواهد بود .

وی افزود: در حال حاضر استان های کرمان، کردستان و آذربایجان شرقی بهترین عملکرد را در شاخص میزان تراکنش و درآمد دستگاه های کارتخوان ( pcpose) دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *