کنایه وزیر ارتباطات به فیلترینگ / دیگران اثرات تصمیمات خود را ببینند

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مورد نتیجه بررسی وضعیت شبکه در شش ماهه نخست سال گفت: بررسی شکایات نشان می‌دهد؛ کیفیت شبکه در برخی مواقع ناشی از ابزارهای دور زدن فیلترینگ است که این موضوع به وزارت ارتباطات ربطی ندارد و با راه‌اندازی و عمومی شدن این سامانه، دیگران نیز می‌توانند اثرات تصمیمات خود را در شبکه ببینند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات موسوم به فرادید افزود: سامانه فرادید از چند ماه گذشته آماده‌سازی شده و در این چند ماهه با رصد کیفیت شبکه به برخی از اپراتورها برای بهبود کیفیت تذکراتی داده شده اما هنوز تغییراتی در کیفیت ارائه سرویس آنان ایجاد نشده است.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند از طریق این سامانه کیفیت سرویس دریافتی خود را مشاهده کنند، اظهار کرد: البته مخالفت‌هایی در این باره وجود داشت چرا که در این سامانه ایرادها دیده می‌شود و پرده‌ها کنار می‌رود و امکان مقایسه بین اپراتورها و شرکتهای ارائه‌کننده خدمات بوجود می‌آید.
وی تصریح کرد: اپراتورهای ارایه‌کننده سرویس تا ۴۵ روز مهلت دارند که با استفاده از این سامانه، برای بهبود کیفیت سرویس‌هایشان تلاش کنند چرا که بعد از این مهلت این سامانه در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و کاربران این امکان را خواهند داشت که وضعیت ارائه خدمات را در شبکه مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *