پلیس مبارزه با موادمخدر و پژوهشگاه فضایی تفاهمنامه امضا کردند

دیروز (دوشنبه) تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا امضا شد که هدف از انعقاد آن انجام همکاری‌های مشترک در تمامی زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزش‌های کاربردی برای اعضای هیات علمی، محققان پژوهشگاه و پلیس در حوزه فناوری‌ها و خدمات سنجش از دور ذکر شده است.
در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، سردار محمد مسعود زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: امروز پلیس با بهره‌مندی فناوری‌های روز از جمله فناوری‌های فضایی در اجرای دقیق‌تر و هوشمندانه ماموریت‌های خود تلاش می‌ کند و همکاری مشترک نیروی انتظامی و پژوهشگاه فضایی ایران که با مساعدت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته، قدم ارزشمندی است.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در همکاری با این مرکز و کاربردی کردن فناوری فضایی در کشور، اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها منشاء آثار خیر برای کشور باشد.
در این مراسم، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران با عنوان این مطلب که امروزه، از فناوری فضایی به عنوان یک اقتصاد نوظهور یاد می‌شود، گفت: این پژوهشگاه حدود یک سال است که افزون بر انجام وظایف خود در توسعه فناوری فضایی در کشور، تمرکز خود را بر ارائه خدمات فضاپایه قرار داده و در این جهت به توفیقاتی در همکاری با دیگر ارگان‌ها رسیده است.
صمیمی با ادای احترام به شهدای پلیس مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: حوزه فعالیت شما حد و مرزی ندارد و باعث مسرت است که داده‌های سنجش از دور بتواند در این حوزه خدماتی را ارائه دهد.
بنابه این گزارش، چندی پیش وزیر ارتباطات در توییتر از شناسایی منطقه ای با وسعت ۷۰ هکتار در کشور خبر داده بود که به کشت خشخاش اختصاص پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *