نسبت جامعه ایرانی با کتاب بسیار ناچیز است وبرای پی بردن به این واقعیت کافی است آمار جمعیت کشور را با شمارگان کتاب ها مقایسه کنیم ،وقتی تیراژ کتاب به سختی به دوهزار نسخه می رسد باید این واقعیت را قبول کرد که دایره منتسبین به کتاب  در جامعه 76 میلیونی ایران محدود به نویسنده ،مترجم ،ناشر ،مراکزفروش کتاب ،منتقدان ،خبرنگاران حوزه نشر و مسولان دولتی این بخش است.



اگر نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت رسانه در کشورداشته باشیم مشکلات و معضلات زیادی را خواهیم دید ،اماشاید بزرگترین مشکل رسانه های کشور، نبود شفافیت در درآمدهای آن ها باشد بخش زیادی از رسانه ها دولتی هستند


آسمان روزنامه شد

03 February 2014 ساعت 14:02

هفته‌نامه‌ی «آسمان» در جلسه‌ی صبح امروز هیئت نظارت بر مطبوعات، از هفته‌نامه به روزنامه تغییر وضعیت داد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته‌نامه‌ی «آسمان» از مدتی پیش درخواست خود را برای تبدیل وضعیت به انتشار روزانه به هیئت نظارت بر مطبوعات داده بود که صبح امروز (دوشنبه، 14 بهمن‌ماه) با موافقت اعضای این هیئت، مجوز روزنامه‌ی آسمان با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی عباس بزرگمهر صادر شد.

محمد قوچانی، سردبیری این روزنامه را برعهده خواهد داشت‌. او پیش از این سردبیر روزنامه‌ی «هم‌میهن» بود که در آستانه‌ی انتشار دوباره، با مشکلاتی مواجه شد.