نسبت جامعه ایرانی با کتاب بسیار ناچیز است وبرای پی بردن به این واقعیت کافی است آمار جمعیت کشور را با شمارگان کتاب ها مقایسه کنیم ،وقتی تیراژ کتاب به سختی به دوهزار نسخه می رسد باید این واقعیت را قبول کرد که دایره منتسبین به کتاب  در جامعه 76 میلیونی ایران محدود به نویسنده ،مترجم ،ناشر ،مراکزفروش کتاب ،منتقدان ،خبرنگاران حوزه نشر و مسولان دولتی این بخش است.



اگر نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت رسانه در کشورداشته باشیم مشکلات و معضلات زیادی را خواهیم دید ،اماشاید بزرگترین مشکل رسانه های کشور، نبود شفافیت در درآمدهای آن ها باشد بخش زیادی از رسانه ها دولتی هستند


اعتماد‌سازی؛ اولویت نخست دولت در حوزه رسانه

03 February 2014 ساعت 14:02

معاون وزیر ارتباطات از واگذاری اینترنت پرسرعت در 4 هزار روستای کشور تا پایان سال جاری و طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عمیدیان امروز دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان سایت های مانیتورینگ فضای فرکانسی کشور که در استان قزوین انجام شد، اظهار داشت: امواج الکترو مغانطیس بستر هدایت صدا و تصویر با دو خصیصه طول موج و فرکانس هستند که بر این اساس فضای فرکانسی هر کشور از جمله اموال و ثروت آن محسوب می شود و بر این اساس دولت باید به عنوان حاکمیت بر این بستر نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت های ارتباطی در فضای فرکانسی کشور که باید هماهنگ با نقاط مرزی فیزیکی باشد و تا فضای جو ادامه دارد، تاکید کرد: این فضا باید از سوی حاکمیت مورد نظارت و مدیریت قرار گیرد و پایش شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم غریبه وارد فضای فرکانسی کشور شود، خاطر نشان کرد: اخیرا جاسوسی هایی که در اینترنت اعلام می شود، در فضای فرکانسی اتفاق می افتد و بر این اساس نباید اجازه شنود اطلاعات از طریق این فضا در کشور توسط دشمن صورت گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حفظ حقوق حاکمیت اقتصادی و امنیتی و نیز انجام تعهدات بین‌المللی را از جمله مزایای مانیتورینگ طیف فرکانس عنوان کرد و گفت: با افتتاح مراکز مانیتورینگ کشور در جهت کشف و رفع تداخلات فرکانسی و جلوگیری از استفاده های غیرمجاز که با هدف امنیتی و غیرامنیتی صورت می گیرد، حرکت می کنیم.

عمیدیان با اشاره به پوشش جغرافیایی طیف فرکانس کشور که در سه مرکز اصلی شیراز، مشهد و قزوین در چند سال اخیر فعال شده است، گفت: این سه سایت مجهز به سیستم مانیتورینگ با فرکانس های بالا هستند و امروز نیز با راه اندازی 11 مرکز مانیتورینگ قصد داریم پوشش فعلی سه گیگاهرتز فضای فرکانسی کشور را به 110 گیگاهرتز در کل کشور برسانیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راه اندازی سایت های جدید مرکز مانیتورینگ 62 درصد از فضای فرکانسی کشور مورد نظارت و پایش قرار می گیرد و امیدواریم تا سال آینده این رقم به صددرصد برسد.

معاون وزیر ارتباطات هزینه راه اندازی این پروژه را که در راستای مرزداری الکترونیکی عملیاتی می شود، 63 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: قرار است تا پایان سال جاری نیز بر اساس دستور وزیر ارتباطات چهار هزار روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گیرند که در این زمینه از پیمانکاران بخش خصوصی و توان شرکت مخابرات ایران استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین از افتتاح خدمات پایه مخابراتی روستایی در پنج روستای زیر 20 خانوار و 18 روستای بالای 20 خانوار استان قزوین خبر داد و گفت: این پروژه امروز با 21 میلیارد ریال اعتبار افتتاح خواهد شد. همچنین 70 روستای این استان نیز تا 21 اسفند ماه امسال به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.